Persbericht Martin Vorswijk

De bureaucratie in Nederland is op zijn hoogtepunt. Enorme hoeveelheden regels en wetten maken het steeds moeilijker voor ondernemers om te ondernemen, en voor mensen om zich te ontwikkelen.

Dat moet anders. Regels en wetten zouden instrumenten moeten zijn om de maatschappij te laten draaien, niet te betuttelen. De controledrift van de overheid en de bureaucratie waaraan we de laatste decennia ten prooi zijn gevallen hebben ervoor gezorgd dat meer mensen dan ooit het gevoeld hebben buiten de maatschappij te staan.

Martin Vorswijk uit Amsterdam, kandidaat voor de Tweede Kamer verkiezingen, zegt hierover: “Mensen zijn tot veel in staat, maar ze weten door alle veranderende regels niet meer waar ze aan toe zijn. Dat werkt verlammend. Ik wil deze mensen het vertrouwen teruggeven dat hun inzet beloond zal worden.”

Namens de Vrijzinnige Partij maakt Martin zich sterkt voor het Onvoorwaardelijk Basisinkomen. Door het bieden van financiële zekerheid, die vrij is van stigmatiserende bureaucratie wil de Vrijzinnige Partij mensen een nieuw perspectief bieden.

Vrijheid om te kiezen, daarvoor zijn gelijke kansen nodig. Daarom moeten we opnieuw beginnen, bij de basis, bij het Onvoorwaardelijk Basisinkomen. Zodat iedereen weer meetelt. In een maatschappij die creativiteit en ondernemerschap bevordert.

Als ondernemer in de creatieve branche en als maatschappelijk betrokken mens weet Martin als geen ander hoe belangrijk het is om kansen te krijgen en te creëren. “Iedereen moet de kans krijgen zijn talenten te ontwikkelen en als samenleving moeten we ervoor zorgen dat mensen zich geborgen genoeg weten om te proberen, te falen en weer opnieuw te beginnen. Ik hoop dat ik mensen een kans kan geven. En een verschil kan maken, hoe klein ook.” Aldus Martin Vorswijk.

Martin Vorswijk woont in Amsterdam en staat op plek 12, Lijst 18. Vrijzinnige Partij.