Persbericht Dino Seelig

De verschillen in de samenleving worden steeds groter. Een beperkte groep wordt rijker en steeds meer mensen worden armer. Deze ongelijkheid is één van de gevolgen van vijfentwintig jaar neoliberaal beleid.

Anno 2017 leven meer dan 660.000 mensen onder de armoedegrens. Deze mensen moeten het vaak doen met slechte huisvesting, hebben geen geld voor cadeautjes of goede tandheelkundige zorg. Er is zelfs regelmatig onvoldoende eten. De vraag naar voedselbanken is de afgelopen vijfentwintig jaar hard gestegen. Harder dan het aanbod van leveranciers. Méér voedselpakketten betekent niet méér voedsel. Het betekent in de meeste gevallen kleinere pakketten.

Als de ouders onder armoedegrens leven, kunnen de kinderen door gebrek aan goed voedsel en middelen niet mee komen. Hoe moeten deze kinderen in de toekomst participeren in de samenleving? Gezinnen gaan gebukt onder schulden, “normaal” functioneren is niet aan de orde, de financiële stress gebruikt alle energie op.

Het is tijd om hier een grote ommezwaai in te maken. Nieuwe regels zijn geen oplossing, er valt niets meer aan te passen aan het beleid dat ons tot hier heeft gebracht.

De oplossing ligt in het onvoorwaardelijke basisinkomen, waar de Vrijzinnige Partij voor staat. Door het bieden van deze financiële zekerheid, die vrij is van bureaucratische rompslomp wil de Vrijzinnige Partij mensen een nieuw perspectief bieden. Met minder stress, meer keuzevrijheid en meer kansen.

Namens de Vrijzinnige Partij maak ik me sterk voor het Onvoorwaardelijke Basisinkomen. Omdat ik geloof in de ontwikkeling van mensen, vrije mensen die hun eigen keuzes kunnen maken. Een samenleving waarin iedereen meetelt, dat is het doel van vrijzinnige politiek.

Dino Seelig woont in Drunen en staat op plek 11, Lijst 18. Vrijzinnige Partij.