Persbericht Artemis Westenberg

De Vrijzinnige Partij wil een einde maken aan armoede en ongelijkheid.

Met het Onvoorwaardelijk Basisinkomen richt de Vrijzinnige Partij zich op betere leefomstandigheden voor iedereen in Nederland. Volgens Artemis Westenberg, kandidaat voor de Tweede Kamer verkiezingen uit Capelle aan den IJssel, zal het Onvoorwaardelijk Basisinkomen recht doen aan Artikel 1 van de Nederlandse grondwet: ‘Een ieder die zich in Nederland bevindt, zal onder gelijke omstandigheden gelijk behandeld worden.’

Niet achteroverleunen, maar een actieve inzet is nodig. Voor een samenleving waarin alle burgers de kans krijgen zichzelf te ontplooien en te handhaven. Een mentaliteit die gericht is op een inclusieve samenleving, waarin iedereen meetelt. “De kloof tussen arm en rijk, tussen kansarm en kansrijk moet kleiner worden. Niet groter zoals we gezien hebben in de afgelopen jaren.” aldus Artemis Westenberg.

Samenleven en samen werken, met respect voor elkaar en het streven onafhankelijk te zijn.

“Namens de Vrijzinnige Partij sta ik voor gelijkwaardigheid voor alle mensen, niet ondanks hun achtergrond, maar juist dankzij. Omdat we allemaal anders zijn. Omdat iedereen een menswaardig bestaan verdient.”

Artemis Westenberg woont in Capelle aan den IJssel en staat op plek 4, Lijst 18. Vrijzinnige Partij.